torstai 4. joulukuuta 2014

Back in the saddle

Eilen oli mun viimenen sijaistyöpäivä tallilla, jossa kerkesin tuuraamaan Hannaa viikon verran. Päivällä aamu- ja iltatallin välissä tapahtui jotain, mitä en osannut odottaa ollenkaan, nimittäin löysin itseni hevosen selästä. Rupesin laskemaan mielessäni että siitä on varmaan pari vuotta kun oon ratsun selässä viimeksi ollut vaikka onhan noiden ravihevosten selässä tullut roikkuttua. Tarinat, joita olin kyseisestä hevosesta kuullut, eivät olleet milläänlailla lupaavia tai houkuttelevia; pukittelua, pystyyn nousemisia, tinttailuja jne.
     Laitettiin hevoset trailerin kyytiin ja vaihdettiin maisemaa vähän matkan päähän. Siellä sitten kamat niskaan hevosille ja ratsastajille ja sitten mä jo keikuinkin satulassa. Ratsastus meni hyvin vaikka kyllä huomasi että omalta osaltani taidot aivan hukassa, mutta pääasiahan on se että hevonen toimi hyvin. Tää ratsastus oli oikeastaan pientä pohjustusta sunnuntaille, mutta siitä en paljasta vielä sen enempää...  ;) Kuvia ratsastuksesta mulla ei vielä tähän kirjoitukseen valitettavasti ole itselläni, mutta ehkä niitä nähdään jossain myöhemmässä vaiheessa.

Tänään vietinkin ensimmäistä vapaapäiväänäi täällä Australiassa ollessani. Puolenpäivän aikoihin lähdin polkemaan kaupungille ja siellä tuli pyörittyä pari tuntia. Matka kaupungille ja takasin sujui jo paljon reippaammin kun edellisellä kerralla kun osasin hahmottaa reitin paljon paremmin, joten aikaa matkan tekoon kului huomattavasti vähemmän. Vähän meinaa olla ongelmia hahmottaessa liikenteen kulkua, lähinnä risteyksissä on välillä vaikeaa koittaa nopeasti tajuta mitä kaistaa mikäkin auto kulkee ja mihin suuntaan, joten tarkkana pitää olla. Liikennevaloihin uhrautuu aina paljon aikaa sillä ne ei ole kovin suotuisat kevyelle liikenteelle. Mutta uskollisesti mun käytettynä ostettu, kuudenkymmenen dollarin 6-vaihteinen (joista 5 toimii) pyörä kuljettaa perille!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti